Obs. På grund av coronapandemin är Pub Politique inställt tills läget medger annat. Följ gärna sidan Östermalmsmoderaterna på Facebook för den senaste informationen om digitala föreläsningar, aktiviteter och kampanjer.

Pub Politique

Pub Politique, ”Puben”, är Moderaterna i Oscars södras välkända och populära moderata medlemspub, ett riktigt framgångskoncept. Med start Måndagen den 21 januari – 2019 så kommer Pub Politique  att öppna varje måndag under jämna veckor med start klockan 17:15 i Bistron på Mornington hotell på Nybrogatan 53.
I Pub Politique möts vi i goda vänners lag över en pilsner eller ett glas vin och diskuterar dagens största och mest omdiskuterade politiska frågeställningar tillsammans. Våra möten brukar inledas och ledas av kunniga och kända profiler från politiken, media eller näringslivet och som har gjort sin stämma hörd i någon aktuell fråga och som efter ett kort inledande anförande leder våra diskussioner i ämnen som kan handla om allt ifrån hur vi bäst organiserar Sveriges försvar i en tid när terrorism och Putins Ryssland ställer helt nya utmaningar för den svenska försvars- och säkerhetspolitiken, till en modern svensk migration- och integrations politik och hur vi kan få bukt med problem som så tydligt finns inom vården och den svenska skolan.

Kom med oss och dela med dig av dina personliga tankar och erfarenheter.

Hoppas vi ses där!

Har du några frågor om Pub Politique eller bara vill lämna tips på talare eller ämnen, kontakta Oscars södra´s Pub- och Programansvarige:
—————————————————
Annika Elmlund
Alexandra Grimfors
 —————————————————

Utbildning
Utbildningen är en av vår förenings kärnuppdrag. I utbildningen bjuder vi in experter, sakkunniga och erfarna personer med erfarenhet och roller både inom och utanför partiet för att hjälpa oss att förstå det samhälle vi lever i, de väljare vi möter och vad de söker från oss som engagerar oss politiskt. Vilka är våra väljare? Vad är deras viktigaste frågor? Hur möter man väljare om man är ute och kampanjar på ett sätt vinner förtroende och som ger väljaren ett positivt intryck av partiet och vi som är deras företrädare på gator och torg? Detta är bara ett axplock av de frågor som vi intresserade medlemmar av föreningen Oscar södra bildar oss inom i föreningens utbildningsverksamhet. Välkomna!
Är du intresserad av att delta i föreningens utbildningsverksamhet? Följ informationen på vår hemsida och i våra nyhetsbrev!
 Uppdaterad: 24/8 – 2020