Välkommen till Pub Politique 10/2

Praktiska förutsättningar och valrörelse är det föreslagna diskussionstemat för Pub Politique på måndag den 10 februari. Senaste veckan har det pågått en diskussion om formerna för valrörelsen, bland annat på grund av ett öppet brev som Moderaterna i landstinget via landstingets hemsida riktade till de anställda och varnade för att socialdemokratisk skattepolitik riskerar jobbet för 500 unga anställda i landstinget.

Vem får säga vad till vilken grupp i en valrörelse? Är det skillnad på direktadresserad reklam och andra kanaler? Hur kommunicerar facket och andra kampanjorganisationer? Och, på tal om facket, hur finansieras partiernas opinionsbildande verksamhet? Moderaterna har öppnat för ny lagstiftning om hemliga partibidrag, men vad händer med LO:s helt öppna stöd till socialdemokraterna?

Visst är formaliafrågor trista ibland, men när det gäller formerna för valrörelsen tror jag att det kan bli en spännande diskussion om hur ramarna för den kommande valrörelsen bör se ut!

Alla debattsugna träffas som vanligt i bistron bakom lobbybaren på Hotel Mornington, Nybrogatan 53, klockan 17.15 på måndag den 10 februari för ungefär en timmes diskussion.

Varmt välkomna!