Pub Politique – Säsongspremiär: (Måndag den 21/1 – 2019): Arin Karapet – Den onda cirkeln – segregation, utanförskap och kriminalitet – vilka bör vara Moderaternas svar på några av vår tids största samhällsutmaningar? Samt Moderaternas nya roll i opposition

Idag på måndag den 21/1 – 2019 är det säsongspremiär av Pub Politique som idag sker i en tid när Moderaterna nu förbereder sig på att med full energi gå in i rollen som Sveriges ledande oppositionskraft i rikspolitiken mot en regering som aldrig skulle ha tillträtt och som inte har väljarnas stöd.

För att analysera det nya politiska landskapet och för att ge oss sin syn på några av Sveriges största samhällsutmaningar inom segregation, utanförskap och kriminalitet så har vi äran att gästas av Arin Karapet. Arin är ledamot av Sveriges riksdag, ledamot i riksdagens socialförsäkringsutskott samt suppleant i Justitieutskottet och EU-nämnden och han har en lång bakgrund av arbete och engagemang i dessa frågor som sträcker sig hela vägen tillbaka till hans uppväxt i Rinkeby och Hässelby.

Vi träffas som vanligt på måndag kl 17.15 i bistron på hotell Mornington, Nybrogatan 53. Ta gärna med en vän och lyssna och diskutera politik tillsammans med andra partivänner.

Hoppas vi ses där!

Moderaterna i södra Oscar