Pub Politique: (Måndag den 20/8 – 2018) Kasper Gieldon – opinionsläget i staden inför valet

Igår, Måndag den 20/8 – 2018 var det dags för höstsäsongens första Pub politique som nu hålls i mitten i en valrörelse som, om man tror opinionsmätningarna, är den jämnaste i mannaminne. För  att bli klokare på opinionsläget så gästades vi av Kasper Gieldon. Kasper är idag kommunikationsstrateg på Moderaterna i Stockholms stad och län, och han kom till oss sedan Mattias Thorsson i sista stund tyvärr blivit tvungen att lämna återbud. Kasper talade om opinionsläget och berättade om hur Moderaterna i staden och länet arbetar för att nå olika målgrupper.

Vikten av lokalt engagemang och samtalen med väljare nu under valrörelsen lyftes fram. Den lokala kampanjen är valmotorn – det är där vi möter väljarna i valstugan, genom dörrknackning i flera områden och i vardagen. Valet i Stockholm är extra viktigt för Moderaterna för att vinna valet. Det blev en bra diskussion, bland annat om sjukvården.

Kampanjansvarig Alexandra Grimfors informerade oss om kommande kampanjer och valstugans öppettider på Karlaplan: 11-19 på vardagar och 11-16 på helger. Direkt efter puben gick några av deltagarna tillsammans till valstugan där finanslandstingsrådet Irene Svenonius fanns på plats för att samtala med väljare.

Nu vinner vi valet!