Pub Politique: (Måndag den 12/11 – 2018) Borgarråd Dennis Wedin – Vad är den nya Grönblåa majoritetens bostads- och fastighetspolitik?

Nu på måndag, den 12/11 – 2018, så är det återigen dags för Pub Politique som den här gången kommer handla om vilken politik den nya ”Grönblåa” majoriteten i Stockholms stadshus kommer driva.  I oktober så bildade alliansens fyra partier (Moderaterna, Liberalerna, Kristdemokraterna och Centerpartiet) ett samarbete med Miljöpartiet de gröna för att skapa ett nytt grönblått majoritetsstyre för Stockholms stad. Vilken kommer vara den nya grönblåa majoritetens vision och politik för staden?

För att besvara dessa frågor så får vi besök av det nu nyligen utsedda borgarrådet Dennis Wedin. Dennis Wedin är föreningsordförande för Moderaterna i Spånga och blev nu i höst utsedd till den nya grönblåa majoritetens yngsta borgarråd. Som Stockholms stads nya ”Bostads och fastighetsborgarråd” så kommer Dennis att ansvara för stadens bostadspolitik och fastighetsfrågor och på måndag kommer han till puben för att berätta för oss om sin politiska bakgrund, om sitt engagemang för äldrefrågor samt vilken bostads-. och fastighetspolitik som Stockholms nya grönblåa majoritet ämnar att driva.

Varmt välkomna!

Vi ses som vanligt på Hotel Mornington, Nybrogatan 53, kl.17.15 på måndag!