Inbjudan Pub Politique 4 oktober

Den som trodde att den politiska spänningen skulle ta slut bara för att valdagen har passerat misstog sig. Inte nog med att möjligheten till omval i Värmlands län fortfarande är öppen, dessutom pågår nu det mycket spännande läggspelet om både politik och ministerposter inför regeringsförklaringen den 5 oktober.

Därtill sker motsvarande förhandlingar i stad och landsting – det är helt enkelt mycket på gång! En konsekvens av detta är exempelvis att Moderaterna får en ny partisekreterare efter Per Schlingmann – in på scenen träder istället Sofia Arkelsten och Gunilla Sjöberg.

Detta gör också att det finns gott om frågor att diskutera på måndagens Pub Politique, som i vanlig ordning äger rum bakom baren på Hotel Mornington, Nybrogatan 53. Vi träffas mellan 17 och 18 för att prata om aktuella politiska frågor över ett glas vin eller öl. Med anledning av partisekreterarbytet är mitt förslag att vi diskuterar Arvet efter Schlingmann – vad har varit bra och dåligt, och vilka är Arkelstens utmaningar?Mötet arrangeras i samarbete med Medborgarskolan

—

Moderaterna har nu lanserat en eftervalskampanj på temat Ansvar för hela Sverige – läs mer på http://content.moderat.se/kampanj/

—-