Som medlem i moderaterna har du bland annat möjlighet att göra din röst hörd, bli aktiv samt påverka hur vår politik utformas. Du blir även inbjuden till våra aktiviteter. Du bestämmer själv hur aktiv du vill vara. Vissa nöjer sig med att bara vara just medlemmar och genom detta stödja vårt arbete. Somliga ägnar mycket av sin tid åt politik, andra jobbar aktivt i sin förening.

Att bli medlem i moderaterna innebär att du stödjer en politik som vill skapa ett samhälle där varje människa får utrymme att bestämma över sitt eget liv. En politik som värnar om att varje människa är unik och som står upp för allas rätt att vara olika. En politik som säger ja till valfrihet för alla, men också vågar tala om frihetens begränsningar.

Moderaterna är en idéburen organisation. Vår uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer. Vårt mål är att hela tiden vara ett parti i förändring. Ett parti som söker utmaningarna, pekar på samhällsproblemen och som sätter resultatet för människor före sakfrågorna.

Sverige är ett bra land. Ändå finns mycket kvar att förändra och förbättra. Vill du hjälpa till?

Så här blir du medlem

1. Bli medlem via webben genom att betala säkert med kontokort. Ditt medlemskap kan ta upp till 3 bankdagar innan betalningen registrerats.
  2. Ring telefonnummer 0939-100 30 00. Medlemsavgiften på 100 kronor belastar då automatiskt din telefonräkning. Tänk på att först fråga den som betalar telefonräkningen om lov.
  3. Skicka ett mejl till info@moderat.se så skickar vi ett inbetalningskort.
  4. Du kan också sätta in 100 kronor på bankgiro 5040-0365. Ange då namn, adress, telefonnummer, e-postadress samt om du vill vara medlem i partiet eller MUF.

Värva fler medlemmar

Börja med din närmaste omgivning! Vänner, familj och bekanta. Är din bästa kompis medlem? Ta för vana att ställa frågan ”Vill du bli medlem?” när du samtalar med andra vid t.ex. kampanjande. Ha alltid telefonnumret till hands så att det är enkelt att dela ut. Har du en blogg eller kanske en hemsida? Lägg gärna upp synlig information om hur man blir medlem.

Den som blir medlem mellan 1 september och 31 december är medlem också påföljande kalenderår.

Uppfdaterat: 2/10 – 2017